Mikkel
Mikkel udviklede sig over gennemsnittet ved at blive præsenteret for skriftsproget.

“Vi har undervist vores søn i den direkte læsemetode, med rigtig gode resultater.
Vi brugte papkort som vi skrev ord på, da en app som ReadingKidz ikke eksisterede på det tidspunkt.
Vores søn havde pga. en fødselsskade ikke de samme forudsætninger fra starten, som så mange andre børn. Da han var 1 1/2 år, startede vi med at vise ham billedkort hver dag, hvor vi samtidig sagde ordet. Når man har set det samme ord/billede 25 gange, har det ‘’lagret’’ sig i hjernen, til stor gavn for den dag, man skal til at læse. Derefter viste vi ham først billedet og dernæst ordet, samtidig med at vi sagde det højt. Da han begyndte at snakke, sagde han selv ordene, som han kunne genkende, og fik hurtigt et stort ordforråd. Vi har vist ham ordkort, ligeledes 25 gange pr. ord. Vi har lavet øvelser hvor han skulle lægge ordkortene hen til billedet, med stor succes.
Da vores søn blev ca. 3 år, begyndte vi at læse nemme hjemmelavede bøger med store typer, med noget der relaterede til hans liv. I dag, 5 år gammel, er han en helt normal dreng med de samme muligheder som sine jævnaldrende kammerater. Tidlig læsning har haft afgørende virkning på hans kognitive udvikling. Hans sprog og ordforråd ligger over gennemsnittet. Dette er helt sikkert, fordi han er blevet præsenteret for den direkte læsemetode, som er en fantastisk metode til at lære børn at læse. Så denne metode kan varmt anbefales. Havde vi haft adgang til en app som ReadingKidz, var vi sluppet for, at lave alle de her ord og billedkort selv”

Hilsen Lisbeth Friis Thielsen